Lördag hela veckan; och världens bästa helg.

Helgen började i tisdags.
Med ett besök hos lilla farmor. Lilla farmor som alltid och lika liten och fågelunge som hon alltid är.
Lilla farmor.
Sen bil med pappa.
Jag är kung på att övningsköra och jag känner maktruset inom mig när jag pressar på gaspidalen och svischar fram genom landsbygden i 70 kilometer i timen. Och adrenalinhalten svänger i kroppen som ett bipolärt gummiband mellan egotripperna och panikattackerna.
Sen fick jag ett paket fisk, en påse ris och en flaska olivolja.
Jag är rik.

Onsdagen far fantastiskare än fantiskast.
Tre timmar buss, bilkö, stressmiddag med max, och cider med glada vänner.
Tunnelbana till mosse backe.
Jan fransisco, Martin Bianco, Elvis, Anders, och självklart.
Han
Lars vegas.
Och tillsammans blir de världens största trio på fem.
Lars Vegas Trio.

Och konsertn satte igång.
I guldkavaj och skavande dressmankalsonger är de ändå världens bästa lajvband, och publiken, som den nu var, var vild och galen.
Vi hoppade, och dansade, och tjoade som galningar.
Vi sjöng med, vi skrattade och vi skrek oss hesa.
Min nostalgi var högre än ett höghus på extecy, när jag klappade i händerna och hoppade upp och ner för att min hjärna tillfälligt glömt bort vad man annars gör med en normal kropp.
Jag fann mig själv sjunga låtar som "jag vill vara din, Margareta" och "Barbiegirl" för full hals, och jag älskade det.
Jag skrattade åt Anders och humor som inte går ihop.
Jag skrek och kände för att svimma när Elvis strippade och visade sina håriga vader för publiken.
Jag skrek och buade när de försvann från scenen och jublade med resten när de kom tillbaka.
Vi var den bästa publik de någonsin haft, och det är inget de säger varje gång.

Konserten tog slut.
Stum, domnad och döv gick jag ut på stockholms gator. Tog mer cider med glada vänner.
Och var lycklig.

Torsdag var det bio.
Buss till hemstad och sen bio.
En djärv järv såg vi och jag njöt även av det.
Trots mina starka farhågor var det en fräsig underhållningsfilm som kittlade i mitt sinne för maxade klisheer och frän action.
Klassiska scener efter klassiska scener avlöste varandra fullproppade med snygga effekter och mättad figting.
Klart värld att se, och en bra öppnig för långa konversationer och många timmar framför datorn,där vi senare på kvälln läste stasen för varenda hjälte som marwel någonsing gjort. Käns det som.
 Vi diskuterade och argumenterade.
Sen klagade vi och lovprisade.
Gick igenom varje del, varje exmänniska, och senare även de andra superhjältarna och superskurkarna på internet.
Såg fram emot fler filmer.
Ser fram emot fler filmer.
Sen sov vi.

Igår var det fika på stan.
Leta på stan.
Fina människor på stan.
Det efterlängtade partiet yatzy.
Många kakor.

Igår var det fest.
Fest med lekar och stå i.
Twister, charader, doppa flaskan och äta mumsmums.
Och lite mer vuxet med ölhävning och lappleken.
Mitt lag vann.
Vi var bäst.

Idag är det lördag på riktigt och helgen är int slut än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0