Hemma-hemma

Idag var jag hemma-hemma igen ett tag.
Föräldrarhemma och uppväxthuset.
Förutom kärlek och nostalgi när man skådar att utejulgranen fortfarande står på gården och fascinationen av ett kylskåp som innehåller lyxarticklar son nyponsoppa, två sorters yogurth och färska grönsaker hände det inte mycket.

Jag kände mig ytterst sexig i arbetshandskar och lånad tjocktröja när jag staplade ved, jag pratade så mycket att jag tror att mamma var ganska glad att jag åkte hem.
Jag åt lammkotlett och rabarberpaj så det kändes som om jag aldrig skulle bahöva mat igen, och jag snodde med mig en kasse diverse lyxartiklar från kylen.

Mamma ställde den vanliga frågan: hur det känns att bo själv.
Jag svarade det vanliga svaret: Jag vet inte, jag tänker inte på det. Jag bara bor.
...Ibland käns det skumt.
 
Sen åkte jag hem igen och gick vacker promenad med underbara älskade och så var vi awesome och ungdomliga och spöade varandra i yatzy.
Det är då jag älskar honom som mest.
Förutom jämt.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Skönt att komma hem en sväng? :) Låter gott med rabarberpaj, det ska jag göra när du tittar förbi här om du vill. Min T och sonen tar sig gärna en bit eller två också.



Ha en underbar helg och må gott kära kusin.



Kramar,

E

2009-05-16 @ 01:48:21
URL: http://shutterm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0