Onsdag..

Torsdag, vecka, alltid.
Har star tiden still som en gammal rommersk staty, lika vacker, statlig, gammal, sliten och ensam.
Har flyter tiden stadigt, som vattnet under ponte vecchio, och anda finns det alltid oandligt mycket kvar, anda strommar den med samma kraft.
Har ar tiden som en pol mellan de gamla gatstenarna i regnet, stilla, omatlig, standigt i pafyllnad och i skakning, men alltid den samma.
Har ar tiden som min dusch, ibland sa pataglig sa den branns, ibland sval och behaglig, ibland isande kall och utelamnande.
Har sitter jag och snyltar pa nagon annans lunch, for att jag ar hungrig och gratis mat ar bra, jag ska hem och ata min egen fattiga mat snart.
Ikvall ska jag ga ut med T, trots att ingen av oss har rad.

Jag har upptackt en hemsk sak! Jag missar bokrean i sverige i ar! ...inte for att jag har pengar, men om jag var hemma skulle jag nog ha rad anda.
Jag missar ocksa typ den forsta vintern pa lange med alskad kyla och mycket vacker sno, och att aka slalom och drick varm choklad till en bra film.
Jag missar semlor och kalla hander.

Jag ar sa trott pa mig sjalv.
Jag trivs har. Jag tycker om att vara har. Jag gillar florens och personerna har och kommer aldrig angra att jag akte hit. faktiskt.
Men anda ar jag inte nojd.
Jag kan ga runt som vanligt, ma som valigt, sjunga pa en beatleslat och vara nojd med livet och sa BOM. sa ar jag inte dar langre.
Sa ar jag ensam under ett tacke och det enda jag orkar gora ar att sova och dromma om varen.
Det enda jag orkar gora ar att tanka och tanka andlosa tankar om saker som jag anda inte kan andra, anda inte kan gora om.
Om livet. Om hur stort det ar, om hur kort det ar, om allt som ar forsent och forbi, om allt som jag annu inte gjort och om allt som jag vill gora, men inte nu, for nu vill jag sova.
Jag kanner mig som fem ar gammal och anda ar jag over hundra.
I ett tidlost morker, fange under en filt av liv.
Vem och vad ar jag. Hur ska jag leva har?
Plagad av tanken att alla gar igenom det har, alla klarar av det har.
Jag reser mig upp och gar ut. Det spelar ingen roll vart, och livet kommer sakta tillbaka.
Men hur lange?
Jag har varit duktig och pluggat den har veckan.
Nu ska jag luncha.
Livet kommer senare. Kanske kommer det inte alls. Kanske kommer jag alltid vara en tidlos fange i mig sjalv? Kanske kommer jag alltid leva?
Jag vet inte.
Ikvall ska jag ga ut fast jag inte har rad, idag ska jag luncha och plugga.
Livet i florens flyter pa under Ponte Vecchio, vackert glansande i varsolen, dmmigt och dolt, mystiskt och lockande, standigt i rorelse men anda alltid det samma.

Kommentarer
Postat av: Therese

Fan Annika. Jag är avis på dig. Inte bara för att du får vara i varma (?) Florens, utan för att du är så jävla bra på att förmedla känslor. Och att skriva. Du kan skriva sådär beskrivande, underbart, konstigt, fint.. Sånt som gör att man vill fortsätta läsa.

Jag gillar dig. Jag gillar ditt sätt att skriva. Jag gillar dina tankar. Jag gillar hela dig helt enkelt. Du är en go tjej. Glöm aldrig bort det!

Kram

2009-02-26 @ 19:55:42
URL: http://mysticlady.wordpress.com
Postat av: Hans

Jag försökte komma på ett bra sätt att säga vad jag tyckte, men var för trött kvart över fyra på morgonen. Så tänkte jag testa igen (nu tjugo över två på natten), men ser här att Therese har mer eller mindre sagt allt jag ville säga.



Så vi kör väll en +1 på ovanstående inlägg då ^_ ^

2009-02-27 @ 02:26:50
Postat av: Anonym

Ibland skriver du så jävla bra att man inte vet vad man ska säga.



Förutom att jag älskar dig :)

2009-02-27 @ 10:18:33
Postat av: Sandra

oj! jag skrev inte vem det var som skrev, men det var iaf jag

2009-02-27 @ 10:20:11
URL: http://niduabardnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0