OMG

OMG vad dt ar anstrangande att lara sig saker! Inte for att grammatik inte ar roligt, tvart om, det ar fantastiskt intrssant, men den sista kvarten av en tvatimmars totalbombning av min hjarna med nya regler, undantag, ord, verb, bojningar, tempus och ett helt nytt javla sprak och jag ar DOD! Jag vill bara ut och rora pa mig och tanka pa ingentng en stund. Jag sitter dar och kanner hur mina tankar forsvinner och vandrar mot igar da jag satt och laste Hs blogg, som alltid lyckas fa mig att skratta, langta efter H, fa mig stolt over att jag lyckats fa en san underbar van, och fa mig avundsjuk for att jag aldri kommer att kunna skriva lika bra som hon. Jag borjar tanka pa min egen blogg och pa mitt privata naapvrimo, och planerna ar igang. och sa...: -A? Jag tittar upp och undertrycker min impuls att slanga mig pa golvet och grata i uppgivenhet och fortvvlan. Istallet stirrar jag dumt pa tavlan och forsoker febrilt lista ut om "ho fiaducia con la mia mamma.." Jag beslutar mig efter vad som kans som flera ar att jag inte bryr mig och chansar hejvilt pa "No, non ci ho." och far helt enkelt lita till min tur att jag inte sa ngt dumt eller uppenbart fel. ... sen tar lektionen slut och jag kollapsar over bordet och rinner ut genom rummet for att planera kvallen med en skolkamrat. Igar var vi namligen ut pa middag och efter internettaget tog jag mig med karta och kompass pa ytterligare nya vagar for att traffa lite folk fran skolan, dricka en drink och ata. (om man betalar for driackan sa far man valja gratis bland smaratter.) Eftersom det mesta bestod av kott sa var min middag basicly frukt, lite gronsaker, vodka och gradde. Heh.. men jag klagar inte, jag tycker om alltihop, sa en kombination av dem kan ju aldrig vara fel, eller? Nu sitter jag vid en av skolans datorer igen och maste ursakta den totala bristen av styckesindelning, eftersom aven om jag fixar det har, vill inte interner sammarbeta. Jag har just haft min dialoglektion och har bytt till en underbar lararinna och trots att vi alla talar en mer eller mindre knoglig italienska sa ar konversationerna spontana och roliga och jag trivs valdans bra i min nya grupp. I kvall ska jag som sagt ut pa genuin italiensk middag med en ny tedeska, dottoressa faktiskt, och det ska bli spannande och roligt. Mina stora planer for alla hjartans dag ar tvatt och stadnng och om jag ar riktigt vild ska jag ta mig ner pa stan och kopa tandkram. Det ni! Pa sondag vill jag ha viljestyrka nog att brja plugga pa riktigt, men om jag kanner mig sjalv ratt kommer jag nog snarare tillbringa dagen med en bok. MEN, jag hoppas att er helg blir fantastsk, och att ni alla lasare har kul/ar kara/ gor vad n kanner for och sa ska ni fa en ny ej styckesindelad klump av mig pa mandag! Ciao belli e belle e avete un benissima fine settimana!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Där ser du! Jag visste att du skulle börja leva livet i Italien tillslut! Hur skulle du inte kunna göra det? Jag menar, det är inte för inte som jag presenterar dig som "hon som talar italienska".

2009-02-14 @ 11:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0