Hai fame? - No. non ce l'ho.

Perche?
No lo so, sempre, sempre ho fame dopo le mie lezione, ma non oggi. Forse per ho mangato troppo la qesta fine settimana? Allora, sono qui, in la mia scuola, e è lunedi, dopo una fine di settimana benissima e abbastanza male. Ah, non parlate italiano? Forse inizo scrivere in svedese...

Tjaaaa!! Jag ar tillbaka igen, som ni kunde lasa i texten over, fran en helg som bade varit valdigt bra och lite jobbig. Den borjade helt fantastiskt kan jag tala om,
Pa fredag kvall traffade jag en ny tedeska fran skolan, och vi gick och at middag tillsammans pa en helt underbar restaurang pa andra sidan ponte vecchio (alltsa den mindre turistiga delen av florens).
Restaurangen hette la casalinga, och var kanske hur bra som helst! OMG vilket gott vin de hade, och OMG vilken god mat de hade (och jag var smart nog att folja kyparens smakrad till maten, aven om jag var nagot skeptisk och hellre ville ta ngt annat, sa gjorde jag som han sa, for alla vet ju hur kinkiga italienare ar nar det kommer till vad man ater till vad.). OCH vi lyckades ta oss igenom i stort sett hela middagen pa italienska!

Lordagen spanderades inte sa fantastiskt intressant (for er, men for mig) med en bok.
Pa morgonen fick jag varldens basta overaskning nar P ringde mig (och betalade for det) och vi pratade hur lange som helst, och hur mycket som helst och nu langtar jag hem hem hem hem!!!
Pa kvallen gick jag atrigen ut med tedeskan, till en bar/cafè/stalle dar man i princip dricker, ater pratar och lanar bocer/laser. Det var valdigt mysig och trevligt, och fylldes till bredden med glada italienska studenter pa kvallen.
Forst korde jag pa, "vorrei la bicciera di la scorsa ragazza" som troligen var helt fel formulerat men i princip efterliknar "jag tar det hon tog!" och det var.... det hade en fin apelsinsk forsmak men var TROPPO AMARO! (dvs alldeles for bittert for min krasna smak. sa nar det var dax for drink nr tva sa blev det "ge mig ngt gott" (posso... eeehhh... una cosa buono.. bere..?) - vodka? fragade barflickan (som lyckats lista ut vad jag menade) oh, vodka, nu talar du till mitt svenska hjarta tankt jag, och korde pa. ^^ vilket resulterade i en fantastiskt god vodkadrink.
Sa jag hade en trevlig lordagkvall..
Tedeskan ar sot och snall, aven om det ibland marks att det skiljer atta ar mellan oss. Hon pratar pa ett alldeles underbart satt "How do you say zat zing?" ^^

Sondagen... spenderades bade bra och daligt.
Jag tog en promenad och var glad forsta halvan av dagen, men mot kvallen borjade jag tanka igen och nu ar jag ledsen och trott. Ledsen och trott pa hela livet och full av saknan och... jag vet inte. Som jag brukar vara. Jag kommer inte ihag vad som triggade det men jag har borjat tanka pa forra sommaren och varen, och jag saknar A!! och hela mitt lilla gang, gemenskap och vanskap och en kompiskrets som jag aldrig haft det forut. Och nu ar aven den borta. Jag ar trott pa att allt jag tycker om bara varar korta perioder, jag ar trott pa forandring, och anda har den har resan visat mig att jag aldrig kommer att leva ett stationart liv.

sa? Idag hade jag planerat att ta en lang promenad, men jag kanske skjuter upp det och letar mig tillbaka till en mysig soffa i ett cafè fullt med bocker, och sjunker in och gommer mig i ngn annan vard ett tag.
vem vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0