ancora una lunedi a Firenze

Tjaaaa,
helgen har passerat och en ny vecka ar har. Det var faktiskt inte sa ansamt och hopplost som jag trodde att det skulle bli, eftersom helgen borjade med att en bankomat at upp min lilla tyskas bankkort, och hon fick tillstand av var hyresvard att stanna hela helgen.
Fredagskvallen spenderades dock ensam och jag gick runt lite i florens, handlade mat och at en glass som far ben n jerrys att verka billig ^^ Lordagen tog jag en en tretimmars promenad genom det underbara varvadret (sol, haha, vi har sol nufortiden!) och fick ytterligare lite mer koll pa staden.
Pa kvallen blev det ytterligare en promenad med min lilla tyska, och vi gick upp for massor av trappor till en piazza med utsikt over hela staden. Det var fantasktiskt vackert och valdigt trevligt.
Resten av kvallen spenderades med var vanliga myggjakt med tidningar och kvastskaft for att slippa bli bitna under natten. Sen satt vi het enkelt och pratade, lyssnade pa musik och hade lektioner i svenska och hoglasning pa tyska. Enligt henne ar det bara for mig att aka till tyskland och forsoka lasa nagot. sa kommer jag ha en pojkvan in no time, for tydligen har jag varldens sotaste brytning nar jag forsoker lasa.

Igar latade jag mig och laste hela dagen.
Inte en helg som jag skulle ha spenderat den om jag fick valja hemma i hemstad, men en helg som var valdigt trevlig och langt aver mina forvantningar.

Just nu sitter jag i skolan efter min forsta lektion i den mer avancerade gruppen, och kanner mig samst ^^
Alla ar over 45, och tva av tre ar over 50, och de bada damerna ar saaa mycket battre an mig pa italienska, medan herrn, en finne och jag ligger pa ungefar samma niva.
Men jag lar mig atminstanne saker.
Jag sitter framfor skolans vardelosa dator och smuttar pa en hemsk dryck som bestar typ av socker och mjolk (eftersom chokladen i maskinen ar slut och T forsokte bjuda mig pa det)
Snart ska jag ner och leta frimarken och mat.
Jag aterkommer fran internettaget imorgon kvall.

ciao!

Kommentarer
Postat av: Lauri

Tack Annika for din blogg.

Du har interessante tankar. Ma bra har i Firenze och lar dig mycket italienska.

Hoppas att du inte mera kanner dej ensam.

Halsningar sander kurskompisen Lauri

2009-02-09 @ 18:31:20
URL: http://archaeon.blogg.se/
Postat av: Puffen

Jag blir nyfiken på din brytning när du läser på tyska

Du kan få läsa högt ur mitt tyska lexikon när du kommer hem :)

2009-02-09 @ 23:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0