Kval

Idag händer det.

Jag vaknade i morse med Älskades kropp bredvid min.
Jag kunde njuta av att höra honom, se honom och känna honom hos mig.
I mörkret i vårt sovrum insåg jag hur bra jag haft det den senaste veckan. Hur bra jag mått, hur lycklig jag har varit.
Hur vi levt tillsammans precis som vi gjorde innan de är jobbveckorna, hur jag kommit hem till honom varje kväll, ätit med honom varje kväll, hur vi haft våra mornar tillsammans.
Vårat liv

Idag tar jag första steget bort från det.

Idag åker jag till allas vår huvudstad, för att sova i ett rum i en främmande lägenhet, hos en främmande människa, i en främmande miljö.
Imorgon ska jag möta främmande människor i en främmande skola och efter nästa vecka ska jag tillbringa minst fem månader utan mitt liv med älskade.

Vad ger jag upp?
Vad kommer jag att tjäna?

Just nu är jag liten och rädd i stora världen.
Jag går inte med stora starka steg, utan ligger helst still i min älskades famn.
Men imorgon?

Vi får se.

Det här ar vad jag alltid velat göra.

Flytta från hemmastad och se lite av värden.
Leta efter äventyr och nya hem.
Se framtiden och faktskt greppa.

Så rädd för att bli ensam.

Så förväntansfull mot livet.

Hjälp?

Kommentarer
Postat av: company resume

It's wonderful that you want spend your time useful for yourself.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0