Tom

Det är så mycket jag vill skriva.
Jag har så många blogginlägg, filosofigångar och tankar i huvudet att jag blir alldeles yr.
Och tom.

När jag är ute och springer är det ett possitivt inlägg,
När jag står och diskar ett negativt.
När jag ser på arkiv x ett ironiskt
Och när jag är glad ett lyckligt.

Nu framför datorn är det tomt.

Jag hade tänkt att skriva om att bli vuxen; mina tankar om att det är svårt. Svårare än vad det någonsin stod på bruksanvisningen.

Jag hade tänkt at skriva om att kämpa långsamt. Om att inte slita ut sig själv, och hur hårt det är att vara rastlös.

Jag hade tänkt att skriva om hopplöshet. Den djupa mörja hopplöshet som kryper runt mig igen och som jag tar emot med trötta armar. "är det du igen?" tänker jag och orkar sällan göra motstånd.

Jag kan också skriva om sista anmälningsdatum till högskolan, att städa ett kök om och om igen, om vårpromenader och alldeles för bra musik.
Om ett arkiv x- avsnitt i din famn.
Om en cykeltur genom natten,
Om att sy gardiner.
Om att ha hopp
och om att aldrig ha det.

Men nu är det tomt.
Jag har övningskört med far och chockat honom genom att inte kunna höger och vänster (trots att han vet detta sen italien).
Jag experimenterar i köket igen och det börjar lukta paj.
Snart börjar arkiv x på min dator.

Det blir inget blogginlägg idag

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag diggar detta blogginlägg.

Du skriver ett obefintligt inlägg så otroligt bra. Mycket beskrivande. Jag diggar dig och ditt sätt att formulera saker.

2009-04-19 @ 21:16:25
URL: http://mysticlady.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0