mjölmoln och magmörderskor

Efter fyra dagars orkesbrist och middagar, luncher och dv måltider bestående av det som finns i köket som inte behöver tillagning (bröd och torkad frukt) avslutade jag mina rätt destrutiva tendenser med en rejäl final:
bakdag.

Jag älskar att baka.
Det har jag alltid gjort.
Kakor har bakats i Annkas kök så länge jag kan minnas.
Kakor som kryddatas med nyfikenhet, lek, glädje, ursinne, ilska, sorg, beslutsamhet, kärldek, lycka och förväntningar... alla sorters känslor har bankats ner i degar och smeter och förvandlats till mer eller mindre lyckade kreationer och idag var det dax igen.
Klockan åtta slogs min fantastiska ugn igång (den ugn som är lika stor som en mikro och som man får plats med en rågkaka eller sju muffinsar i) och det bakades enda fram till kl halv tolv då jag for iväg för att träffa släktingar.
Kl tre sattes ugenen igång igen och dagens prognos är:
Kaksmet till frukost.
mellanmål på några chokolate chip coocies.
Far bjöd på halv pizza till lunch
sen lite muffinssmet.
Några tuggor knäckebröd hos E och Sorella bjöd en snabbis på kladdkaka.
Sen hembakat bröd och muffins till middag.

Min mage mår INTE bra.

Nu är det dax att ta sig i kragen och börja laga mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0