just an ordinary girl today

ciao belli!
Idag har varit en jättehändelselös och måttligt tråkig dag så jag passar på att skriva ett blogginlägg om den ^^
Allt för att göra min blogg så populär och omtyckt som möjligt. ;)

Det är dessutom jordens födelsedag och som vanligt har jag inte lyckets göra något speciellt. Jag har inte ens ätit ngt speciellt, förra året gjorde jag i alla fall italiensk middag åt mina föräldrar.
Idag har jag ätit mikrad omelett från middagen igår, bröd, mandariner och lat-tacos (dvs mamma och jag förberedde det vi orkade)
Men jag kan i alla fall hedra jorden genom att skriva dess horoskop för dagen och önska allas vår moder lycka till, trots att det bara är ca 50 minuter kvar av dygnet...

Vågen:

"En ny inkomstkälla är möjlig nu.

Du hittar också på ett nytt användningsområde för något du äger."
(yey, go green?)
GRATTIS jorden! och lycka till! love you!



Min dag har bestått av 36 sidor pronomen. 36!!!!! trooor ni att jag orkade läsa allt, lägga det på minnet och sen förstå det? Jag typ somnade. Fast eftersom jag sov bort stora delar av adjektiv igår (som dessutom är ungefär samma sak som både pronomen och adverb, bara väldigt annorunda) så kämpade jag idag och tog mig igenom det.
Sen läste jag adverb, som var spännande eftersom de pratade om syftningsskillnader och språkhistoria. Sånt gillar vi. :)

När jag bläddrat mig igenom verb och med fasa slängt ifrån mig boken vid sex sidor prepositioner var det dax för matlagning och tv.

Efter några timmar vid tv:n hade jag en del upplevelser och tankar.
Den första är att jag aldrig riktigt har gillat lambi-reklamerna.
Eftersom pappret är lika fluffigt och mjukt som lamm känns det som om de är gjorda av lamm och alla mjuka små lammen som springer runt och sover på toarullarna utför någon väldigt absurd och läskig form av kanabalism.
Lammen är lite för söta och gulliga och de skrämmer mig med sin totala oskuldsfullhet så att de nästan förtjänar att bli papper. Det är som om dom säger: titta på mig, jag ska äta ditt gräs och vara jäteond (och låssas vara gullig) sen ska jag bli nedmald och torkad och jag tycker om det. Vad ska du bli när du blir stor?
Jävla lamm, tacka vet jag dem hemma hos mig, de är söta på riktigt.
+ att de ser väldigt roliga ut när vi matar dem nu för tiden
Jag får följa med mamma ut, eftersom det är mörkt och hon inte ser någonting (ja har det nobla uppdraget av ficklampshållare), och när man lyser bortåt i hagen är det enda man ser i mörkret elva reflekterande ögonpar, vända åt mitt håll, väntandes i natten.
 rätt skrämmande ^^
jag ska aldrig bli stenåldersjägare.
 Den andra upplevelsen är att jag är typiskt tjejig, lättpåverkad, och ganska dum.
Det var en replik jag såg komma, har hört i olika filmer/tv-program förut, och ändå sitter jag där: på köksgolvet, och är jätterörd, nykär och absolut tvungen att se nästa program för att se hur det går, och för att få bli nykär igen!
seriöst!
men.. mihiiiiii ^^ <3
 Den tredje tanken är att House borde sluta knarka och sluta vara genuint elak. För jag tycker om honom, och han är rolig, och han bryr sig egentligen om folk och om patienter, och sen går han och sviker en gång på gång! och då blir jag jätteledsen.
 Sen borde de sluta gå emellan Derek och Meredith nu, det börjar bli tjatigt på riktigt.
 Och så är jag sugen på choklad.

HAHA, ja just ja, sen lyckades jag ju göra en snygg grej, jag var på väg upp på mitt rum och gick och fulsjöng för full hals eftersom jag var ensam hemma, och tog i riktigt mycket och skar rösten så det lät riktigt fult och njöt av det. Jag hade förståss ingen musik till eftersom tv:n var på där nere. När jag kom upp på mitt rum och gått runt där och sjungit ett tag kom jag på två saker: mitt fönster stod öppet + mina grannar (som i vanliga fall använder huset som sommarstuga) är faktiskt här idag, och stod ute på gården.
Jag slutade sjunga och gick ner till tv:n igen.

Nu känner jag mg meningslös, tv-beroende och som en som hänger med i alla såpor och allt som händer på tv, och en som inte skriver bra eller har inspiration, och det stämmer inte med min självuppfattning, så nu ska sluta skriva.
ciao belli, e belle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0