idag fick jag en extra timme av världen

..det var väldigt snällt och behövlgt i mörka tider.

inte nog med att jag har prov på halloween, (15:00-20:00) och att jag måste vara totalt osocial hela veckan innan dess, och att A är borta så ja kan inte ens roa mig med munshkin bites efteråt, jag måste dessutom stå ut med Hultman!
Jag kan inte klaga nog på den mannen!
Jag sitter helt uttråkad bland alla substantiv, pronomen, verbfraser, adjektivfraser, attribut, fonem, morfem, bisatser, huvudord, utrum, finitformer, och dv andra saker jag ska kunna nament på, och jag skojar inte när jag säger att jag faktiskt somnat de tre senaste gångerna jag börjat läsa boken!
Inte för att svenska inte är intressant, det är det, men det är mr Hs språkbruk som jag inte tål. Han älskar komplicerade ord och inbakade termer så till den grad att han lägger dem på varandra tills texten är så torr och invecklad och hans grundmening är gömd så fantastiskt skickligt att man måste läsa den ca fem gånger innan man kan få en svag anning om vad han från början menade att lära och berika mig med när han skrev sin bok: Svenska Akademins språklära.
(gör en satslösning på den du!)
suck.
Jag kan dessutom inte plugga.
Jag kan inte koncentrera mig!
Istället för att plugga har jag idag ätit mat (till skillnad från igår), fixat, ordnat, grejat lite saker, varit på bdb, och fyllt i en fin bild av Bamse och co på stranden i en målarbok jag köpte förra sommaren när jag var nostalgisk.
^^
Jag har även kollat gamla bilder och läst gamla texter och börjat fundera på om jag ska börja lägga upp noveller här.
För kritik och och publicering så att säga.
Det finns inga dirketka regler om vad man får och inte får lägga på en blogg anyway. *osäker*
och det är ju min blogg *thurubestämnd*

Därför börjar jag med att lägga upp en jättevärdelös dikt som skrevs för fem år sedan, och jag gör det till sorellas ära:

Rosmeta bjöd runt

Laget som fanns

Där var McGonnagal, Snape

Och Moody i dans


Flitwick han dansa

Med hatten på sne

Och Harry och Ron

Va ju också me


Weasley drack nog

En eller två

Det var ju gratis,

Så han hade rå


In kommer Hagrid

Full som ett svin

Innan Festen Hann börja

Han tog sig en gin


Albus är nykter

Men går över sin gräns,

Tog några vodka

-         Oj, va de känns!

-         Monsteröga!

Se upp med ditt ben,

Sa Flitwick bara

För han var så klen


Klen var den lilla

När han ramla omkull

Nu är det illa

För Flitwick är full


Dobby han ramla

Efter en honungsöl

Om frihet han svamla

Och Potter och föl


-         Föl dom  är fina

Sa Remus och BANG!

Från golvet han flina

-         Jag sa det till Fang!


Vingfåle, Molly

Och Sirius Black

Testade opera,

Och glasen dom sprack


-         Rosmeta, kom hit!

Ropa Aragorn kär

Fast inte vet jag,

Hur han kom in där


Lockman signera,

Glas efter glas

Fast Tonks dela ut dem,

Så dom gick i kras


Vem satt och mumla

Över en flaska vin

McGonnagal fråga,

Har Sibylla fått gin?


Moony och Loony

De dansade vals,

Krach Bom och Bang

- Vi rev inge alls!


sen var det några verser till men de var inte direkt värda att nämnas.
..detta är måste jag tilllägga för att förhindra eventuella missförstånd: helt i nostalgiskt syfte.

ah well. nu ska jag återvända till Mr Akademiskt komplicerat Skrivande och önska att jag hade fler värdelösa kanaler så jag nu kunde titta på singing in the rain, tänka på H och gamla tider.

kram

Kommentarer
Postat av: Sandrita

OMG! Världens bästa dikt! Du och jag, sorella <3

2008-10-27 @ 00:02:08
Postat av: Annka

jag veet sandritas! vi äger.

var nostalgisk, som du kanske märkte tidigare under dagen

2008-10-27 @ 21:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0