blogg: konstnärligt, töntigt, onödigt, eller jävligt retro?

Igår gick jag på stan och kände mig jävligt retro.
Retro är ett roligt ord som jag förut hatade men nu älskar.
Enligt nationaelncyklopedin är retro:
sammansättningsled med betydelsen bakåt, tillbaka, bakom; t.ex. retroaurikulär, bakom örat.
vilket inte är vad jag riktigt menar: när jag är retro är jag häftig.

I alla fall kände jag mig retro. Jag var klädd väldigt metal och jag i en vit t-shirt med Buddah (i guld) på, inhandlad i tibet av min mor, jag hade till den en gröngrå halsduk av ylle (även den inhandlad i tibet, och den matchade guldet på min tröja väldigt snyggt) (även om jag i vanliga fall hatar guld, så är den här tröjan fin och jag trivs i den) till det hade jag mörkblå jeans och vita skor med gul-rosa skosören, väldigt snyggt.
Det var svalt ute,  jag var glad, jag hade cyklat genom hösten och kände mig både djup, lycklig och som sagt, jävligt rettro: allt som saknades var kameran och de stora solglasögonen.
Jag började skriva ett brev (som handlade om hur awesome det är att skriva brev) när jag satt vid fansket, men jag avslutade det aldirg, och jag kommer nog aldrig att sända det. (jag följer min tidsanda och skickar ett sms istället)

Jag skulle träffa älskling och livet lekte.
Sen träffade jag älskling, och bestämnde mig (i korta ordalag) för att inte gå på en fest vi planerat, sen bråkade vi, (ett av många bråk på senare tiden) och ser man på: nu är jag inne i en paus.
En paus där, måste jag tillägga, det är förbjudet att hångla, strula och flörta med andra, och det är ok för oss att kyssas och umgås med varandra.
Det viktiga i det här sammanhanget är att vi inte är ihop, eller är vi, eller ska vi bli, eller ska vi aldrig mera bli?
Jag dog lite idag när du inte ville hänga, men jag vet bättre, och låter dig vara själv för att tänka, det är höst och jag mår bra. Jag ska inte dö nå mer just nu.

Idag har jag jobbat och haft en ointressantare dag än vanligt på konsum, det brukar i vanliga fall vara mer spännande med arga och förvirrade kunder, eller en väldigt förvirrad jag bland alla varor och hyllor eller... roliga kunder ^^
men det var inga spännade kunder idag och inga nya varor att hita lokation för, så jag strosade runt, hade ganska trevligt och tjänade pengar i sex timmar och det mest spännande som hände mig var att jag bankade en tusenlapp. Det är spännande på två sätt: Jag fick hålla i en tusenlapp, det händer inte ofta, och det är mycket pengar för väldigt lite papper; dessutom ska jag ta denna enorma summa pengar (i alla fall för lilla mig att tappa bort på jobbet) och stoppa den i en mystisk låda under kassan (så att ingen ska kunna ta den när jag blir rånad), vilket är skrämmande då jag helt enkelt lägger bort mycket pengar där jag inte kan bevaka dem, och jag blir alltid nervös att jag stoppar pengarna fel, och att de kommer bort, vilket vore synd på så fina pengar.

anyway, kära läsare (om ni hängt med så här länge, bland retro bankningar och mystiska hånglande pauser) så vill ni väl veta lite om mig? A som i  Arhaeon, som är känd som en specifik indivd av släktet arkebakterier, en bakteriesort som vid sin upptäkt var kända som extremofiler, då man ofta hittade dem i extrema miljöer som hundragradigt vatten och isiga glaciärer. Numera vet vi att dessa extremofiler också finns blandade med andra, vanliga bekterier.

Jag: har en högerarm som är 57 cm lång, och ett vänsterpekfinger som är 8,3 cm.
Avståndet mellan mina ögon är ca 3,5 cm, och mitt ena ögonbrn är 6 cm, lika långt som från mellan ögonbrynen ner till min nässpets.
Jag har en gråaktig utväxt på ca 5 cm, resten av mitt hår är blonderat, dvs gult, jag är inte speciellt nöjd med mitt hår just nu.
jag är relativt blåögd, i två bemärkelser, och jag är otroligt ombytlig, uttråkad och entusiastisk. och retro.
jag bor ute i skogen, och jag spenderar större delan av mitt liv i en liten stad, belägen inte mycket norr om stockholm, ute vid kusten. På ett av våra torg bor ett fnask, det är en vanlig mötesplats för ungdomar.
Jag tycker om att läsa, titta på film, klaga, ta promenader, åka båt, bada, titta på intressanta dokumentärer, känna mig överlägsen och smart, och lära mig nya ord.
Jag älskar hösten, blått, katter, min dator, bra musik, och havet. Samt vackra saker och snygga människor.
Jag är sjukt rädd för spyor och zombies.
Idag fångade min pappa en uggla, det är sånt han gör.

Nu ska jag förena mig med Hultman, en man som tycker att det är kul att skriva 25 sidor om verb, men inte nämna varför man delar in dem i finita och infinita. Det suger.
Han tycker också fel saker om grammatik, och beskriver den så att jag inte föstår.
Dessutom ska jag svara på frågor och skriva ett repotage, det är sånt jag gör (men bara för att jag måste)

Kommentarer
Postat av: Hans

"Jag var klädd väldigt metal"



...ytterst metal \m/ -_- \m/





"inga nya varor att hita lokation för,"



Varför får jag känslan av att du tänkte på engelska där?



". Det är spännande på två sätt: Jag fick hålla i en tusenlapp, det händer inte ofta, och det är mycket pengar för väldigt lite papper"



hahaha, jag vet inte varför jag finner den där kommentaren lustig, men det gör jag.

Men du har rätt, det är mycket pengar för lite papper.



"På ett av våra torg bor ett fnask, det är en vanlig mötesplats för ungdomar. "



För alla er som tvivlar:

It's true. True life story.



Den där Hultman låter inte som någon typ jag skulle vilja ha på en fest. Men så är jag jag, så vad det skulle vara för fest vette fan.

Han kanske skulle passa in, vad vet jag?

2008-10-11 @ 23:27:42
Postat av: My

Jag tycker om att du har börjat blogga Annika!

2008-10-12 @ 01:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0