verry impressiv rubrik. :P

Oj, idag har varit en mycket dag.
En dag som varit mycket.

Igår kom Kusinen från London hem till oss och sov här, och idag åkte vi alla in till stan, och spenderade en hektiskt timme i stress för att fixa tårtor och blommor och boktillbakalämningar och allehanda kortskrivande eftersom vi sedan skulle hinna hem till lilla farmor.
För idag är ingen vanlig dag, idag är ingen vanlig dag för idag är det ju lilla framors 101-årsdag!!!!
GRATTIS FARMOR!

Dagen spenderades med allmän stress för en borttappad väska (inte min, förvånansvärt nog) och att återigen inse att vissa drag faktiskt rinner i släkten.
Att dölja den hårda verkligheten för farmor, som alltid tar saker så hårt, och att sitta och säga "Jaaa, farmor. allt är bra mellan oss, ja han pluggar, jo, tre år tänka sig. och oj oj oj, vad roligt att ha någon i sitt liv."
 Hon får ju förståss veta, men inte på födelsedagen.

Väskan hittades. Tårta åts. Härliga samtal i det lilla rummet och alla var nog väldigt trötta när dagen tog slut.
Men väldigt nöjda och glada.

Ett härligt träningspass genomleds trots trötthetsillamående och jag tränade med en tjej som gjorde mig otroligt possitiv och glad!
Och kvällen blev väldigt lyckad framför tv:n med Simon and.... eeeh
den andra snubben.
Det är lika mysigt varje gång, både med snygg inredning och härliga människor, i alla fall i tv-rutan.

och idag har varit en bra dag. Och nu måste jag skynda mig att ta igen allt skolarbete jag missat denna vecka av missär.
Tänk en vecka.

Men livet börjar gå framåt.
Det gör inte lika ont.
Vågor av saknad och sorg går igenom mig, men jag kan skratta, och le och kanske med lite tur se en framtid.
Och tänka på annat. och läsa (jag läste ut Fools fate igår och var lycklig) och sova och äta. yey för liv!
 Och nu vill jag tacka alla underbara, underbara människor som orkat lyssna på mig den här veckan! Seriöst vilket underbart stöd ni har varit.

Tack Sorella! För att du orkar och finns, och för att vi kommit tillbaka till varandra och för att jag älskar dig så himla mycket, och får göra det! Och vad glad jag är över din kärlek! Grattis Grattis och lycka till!!
Tack H!!!!!! För att du ringde och gjorde mig så himla lycklig! och jag planerar redan när jag ska åka till dig, och vi ska dricka ljungöl och vara allmänt pretantiösa.
Tack A, för att du visade att du fanns. Det gjorde mig überlycklig!
Tack P, för att du orkat!! seriöst, tack för ditt stöd!!!! det har betytt jättemycket.
 
Tack T, och T och F, och M, och B, och alla andra, jag är så otroligt glad!
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0