Gråt

Gråt torkar ut dig.
Gråt gör dig illamående.
Gråt gör dig trött.
Gråt ger dig huvdvärk.

Sorg gör ont.
Sorg tar orken ur dig.
Sorg förhindrar sömn.
Sorg tar bort aptit.
Sorg får mig att gråta.
I två dygn.

Lunchade med älskling idag.
Han som inte är min älskling längre, som numera är R, och en kär vän.
Lite tidigt tycker du?
Det tyckte jag med, men jag behövde det.
Behöver se honom.
Behöver fatta men jag vill inte.
Hur glömmer man tre år av kärlek?

Jag grät en massa.
På resturangen.
När han höll om mig.
När han sa att det kommer att bli bra, (alla säger det, det hjälper inte)
När han sa att jag kommer hitta någon bättre, starkare.
När jag sa att jag älskar honom och vill ha honom tillbaka.
När han sa "inte nu, kanske sen"

När är sen?
Ska jag orka leva med hoppet.
En vecka?
En månad?
Ett år?
Ett liv?
Dö en gång till.

Räcker inte den här smärtan?

Men det känns rätt att hänga.
Vi har hängt nästan dagligen i tre och ett halvt år.
Det här är den långa, jobbiga vägen, men den rätta för mig.
Hänga med honom, ofta och mycket. Spara det vi har kvar.
Inte lämna helt och förlora.
Kämpa, om inte för kärleken, utan för en vän.

Jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0