domenica e la nuova settimana arriva!

Om det var mojligt att spy av hemlangtan (nagot det verkligen kanns som skulle kunna vara mojligt) sa skulle folk tro att jag led av svar maginfluensa varje sondag. Veckorna kan vara underbara, kvallarna njutfulla, lardagarna harliga, men sondagarna... Instangd pa mitt rum, ensam mot varlden och allt jag har att tanka pa ar hur lang tid jag har kvar och den enorma hopplosheten i tid och ensamhet. Kanslan blir for stor for mig och jag maste andas lugnande och dyka in i en fin bok for att inte spy, spy eller brista som de sproda knopparna om varen. Och visst gor det ont. Men sondagen passerar under ett tacke i en bok, och nu ar det atrigen en ny vecka. Jag ar tillbaka i klassrummet, jag pratar, jag skrattar och jag lever. Och de nya knopparna? Ja de har slagit ut over hela Florens och varen ar har. Nog for att varen ur min lilla svenska synvinkel redan var har i februari, men nu ar jacka ett minne blott och fraknarna trangs pa nasan for att njuta av solen. Vilket jag ocksa passar pa att gora korta stunder med en glass i handen och lyckokansla i magen. Varen ar har, Florens ar kvar, jag har mycket att lara nar jag orkar och tillrackligt att gora for att vara glad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Att få se våren komma till Florens låter inte helt dumt. Får lov att tacka för erbjudandet om skjuts till Gävle men jag kommer inte hem förrän på söndag och sover då nog över hos Saram och tar sedan buss hem. Men... som många säger (gång på gång)... det är alltid tanken som räknas :)

2009-03-09 @ 20:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0