fågeln som vrider upp världen

Heter boken jag legat på min säng och läst hela dagen.

Och vad är en mer passande titel än det, såhär i början av det nya året?
 Det nya året jag är hoppfull på, men som började lite hackigt.

Inte för att nyårsafton var dålig, tvärt om.
Jag börade fira med en dag på jobbet,  iklädd röd skjrta och grå byxor var jag vänlig mot kunder, packade upp lite varor och fick stå i kassan mycket, mycket tills det känndes som om jag skulle svimma.
Puffen kom och handlade under min lunch och vi pratade på som vanligt, jag blev rådfrågad om cigaretter av en kund som liksom jag är emot rökning och jag skämtade med en kille med en levande papegoja på axeln.

Klockan fem klev jag i ett par jeans och högklackat och knäppte min nya, sexiga, svarta skjorta och stack och handlade diskborstar och sen var det nyår.

I valbo, med Sorellas familj, tv och alkohol (i små mängder) sen sexskämt, nördar och underbara människor.
Jag stormtrivdes hela tiden igenom mysmiddagen, pratet, grevnnan och betjänten, halva noting hill, genom pratet och skratten, genom "ring, klocka ring" och genom grannens fyrverkerier i den kalla natten.
Jag mådde bra trots att det inte riktigt blev nyår och trots att allt är ändrat, så hade jag det underbart.

Sorella fick feber och tjugo över tilv åkte vi till deras hus.
Sorella sov och jag och J klagade över dryga kunder, alkohol och att känna sig gammal, som jag gör.
kul att faktiskt a en konversation med honom också, min första riktiga typ, härlig person det där.
Vid två kom Puff hem till S och vi promenerade över till hans lägenhet där jag drack alkohol och han drack vatten, sen pratade vi och jag mådde bra.
Vi rede ut en del saker och pratade om saker som kändes sköna att prata om, men som förvirrar och skrämmer.
Tills han fick huvudvärk och jag mådde illa, och så vaknade vi även på morgonen.

Första magiska dagen på det nya året spenderades med inte så mycket mer än kramar, illamående, mysig middag och bara lugn.

Andra dagen är värre, med jag vet inte, förvirring, jobbigt och jag vet inte.
Knäckebröd och marmelad har varit dagens rätt, och musik och bok dagens tröst.
Så mycket nytt att tänka på, vara rädd för, inte vilja och vilja.
Gud hur ska det här gå?
Det här med livet, jaget, allting....
Jaadu.

Välkommen till det nya året, den nya tiden, det nya livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0