venerdi.

Det regnar inte
Fantastiskt.
Jag har dock fortfarande myggbatt overallt.

Idag har varit en bra dag.
Jaghar varit i skolan och borjar tycka annu mindre om min diloglararinna som enligt mig ar en oartig och otalmodig person.
Det ar inte sa att hon menar nagot illa med det, jag star bara nite ut med hennes personlighet och spenderar en och en halv timme varje dag med att tycka illa om henne.
Dessutom sa rakar hon vara chef over hela skolan, dsa det ar inte direkt sa att jag kan ga nagonstans och klaga pa henne heller...
Mitt anda satt att komma undan henne ar byta kunskapsniva aven pa dialogdelen (vilket jag redan ska gora pa grammatiken) och det skulle betyda att jag inte skulle ha nagon kontakt alls med Giapponesiskan och Inglesiskan, vilket jag vill, eftersom jag tycker mycket om bada tva.
Jag kommer dessutom sakna min grammatiklararinna, smo ar valdigt trevlig och snall.
Men jag har hort fran min lilla tyska att l'altra insegniante dal grammatica e molto gentile e diventicata. vilket ar bra enligt mig.

Giapponesiskan blir mindre och mindre blyg for vaje dag som gar, och idag under rasten tog hon fram fargglada papper ur sin vaska och borjade spontanlara mig och inglesiskan origami.
Min forsta kreation efter hennes instruktioner var en limegron, jattesot kalkon.
Det skulle forstass egentligen ha varit en svan, men vem behover vara petig i detaljerna?
Sen vek vi en varsin stjarnask och var mycket stolta over oss.

Mitt i allt vikande och giapponesens talmodiga avvisningar och mina och Inglesens kanslomassiga utrop (i frustration, gladje, fortvivlan och stolthet) kom froken dialoglararinna in "per presente un ragazzo svedese, A"
Jag tittade forvirrat upp fran det lila pappret och undrade for nagra sekunder varfor jag skulle reagera pa den manliga individ som nu stod i dorren och presenterade sig som T (har S, for svensken (Eller Sven, om ni sa vill, eftersom vi alla vet att detaa ar det enda manliga namnet i vart avlanga land (forutom mojligtvis Lars))
Min hjarna rann ut gemon mina oron av overanstrangning, herregud, forvantar de sig att jag ska tala svenska nu ocksa??
Min hjarna passade dessutom pa att explodera lite till nar det visade sig att Herr S dessutom snackar skanska...

Jag borjade givetvis pladdra pa eftersom jag var bade valdigt forvirrad och fortfarande fruktansvart entusiastisk over den limegrona kalkonen, och lyckades nog skramma ivag herr S ganska rejalt, vilket var synd eftersom han var bade snygg och varkade valdigt trevlig.

Efter att stjarnasken blibit klar, vi fatt en liten applad fran Giapponesiskan och vi alla var nojda och glada gick jag pa en prommenad hem med min lilla tyska.
Vi at lunch, och pa vagen till internettaget dar jag ar nu och slosar mina dyrbara studentpengar pa harlig tid med att skriva.
Vi har aven diskuterat det valdigt intima paret som tillbringar det all sin synbara tid med att suga mun pa kyrktrappan, och ingen av oss ar avundsjuk pa mig som kommer att vara har nar klimatet at varmare och kraver mindre klader.

Mina fortsatta planer for helgen ar foljande:
1. lokalisera billig men bra italiensk glass
2. Ata gudomlig italiensk glass
3. Lokalisera den lite storre italienska marknaden och frossa i farska gronsaker och ost
4. lasa massor
5. forsoka fa in lite italienska i huvudet
6. troligen kanna mig valdigt ensam
7. ata med italiensk glass

men nu ska jag rora mig vidare och ga pa glassjakt pa de fiorentinska gatonrna.
ciao belli e belle
Diventicato voi una bounissima fino di settimana!!
 ti amo

Kommentarer
Postat av: Therese

Du kan ju inte skriva massa italienska ord utan att berätta vad det betyder. Det vore som om jag skulle börja skriva... ehm.... engelska?

Men det är fusk. För du kan ju engelska. Men jag kan inte italienska.

Nej, översätt så blir jag glad =D



Och du, käka glass åt mig vettja! :D

2009-02-07 @ 11:27:18
URL: http://mysticlady.wordpress.com
Postat av: Puffen

Jag är väldigt intresserad över den limegröna kalkonen och önskar få mer information av denna guds vackraste skapelse. Habitat? Parningssäsong? Med flera frågor som kan vara av intresse. :D

2009-02-08 @ 15:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0