Martedi e la secunda settimana in firenze.

Tjaaaaaaa

Nu ar jag tillbaka igen pa internettaget och kan antligen satta lite styckesfordelning och radbyten i min foregaende text.
Jag anvander skoldatorena typ tva ganger i veckan, och internet tycks inte riktigt vilja sammarbeta med deras tangentbord...

Jag fick just lasa att underbara H inte kommer och besoker mig i florens som vi hade planerat, pa grund av skola och flyg, och just nu kanske jag dor annu mer av ensamhet och deppression.
min tedeska aker hem idag och ikvall kommer bli sista gangen pa lange som jag kommer hem till en delad lagenhet och sallskap.
Det ska bli valdigt skont till en borjan, for aven om jag tycker valdans mycket om min rumskompis saar det jobbigt att leva sa nara inpa nagon under en langre period. (+ att hon inte skoljer av disken efter att hon diskar den, hon staller bara in dem i torkstallet tackta av massa lodder.... ar det bara jag som finner detta underligt?)
Dessvarre kommer det nog mest bli ensamt i langden.
T lamnar mig dessutom i slutet av veckan, och hon ar sjuk nu och inte i skolan.
 Jag trivs fortfarande i florens, men levde verkligen for att turista och leva det fiorentinska livet med H.
Och det har verkligen hallit mig uppe de senaste tva veckorna att atminstane en helg har inte skulle vara ett hav av ensamhet....
Men jag far bita ihop och se livet fran den ljusa sidan.
Nu far jag annu mer tid att lasa. ..

Igar efter skolan tog jag och inglesiskan en promenad pa stan och at lunch tillsammans, det var mycket trevligt att sitta ute pa ett vackert torg i varsolen och ata en macka med gronsaksomelett pa (det basta av tva varldar, hade jag fatt chokladglass till efterratt kanske jag kunnat do lycklig) samtidigt som vi diskuterade livet och resor.
Jag tycker verkligen att hon ar trevlig och harlig att hanga med, sa det ar synbd att hon aker hem.
Men hon ar bara har pa semester och jag forstar att hon vill se mer av italien innan hon kommer hem.

Sa det lamnar mig till mig, och det ar val bara rattvist.

Mitt stora projekt har just nu ar gronsaker och billigare luncher.
Igar hittade jag pa en ny kreation som jag har beslutat att kalla Pentola Esperimentale, som var valdigt god, men jag har redan antecknat nagra saker jag vill forandra till nasta gang.
Av ingredienserna som blev over gor jag nu mina luncher som i princip bestar av stekta gronsaker av varierande slag, och jag finner att jag faktiskt borjat tycka om vissa saker som jag forut fann ratt motbjudande.
 Jag kommer nog dock alltid ha svart for squasch.
Daremot kan jag fa en del skadeglada leenden nar jag sager att guuud vad stekta farska champinjoner ar GOTT!!!
(dock fortfarande inte pa pizza, dar ar de inte stekta)

Tja, livet gar pa och Florens ser ut som det brukar.
massa sega men trevliga italienare, lite val turistigt och regn igen.
Mina grannar ar valdans punktliga manniskor efter som de vare kvall sen jag kom hit (forutom fredag, lordag) borjat spela musik eller kollat pa film nastan exakt kl elva och minst till kl ett pa natten, jag vet inte exakt hur lange de haller pa eftersom jag oftast somnar till det.
Min lagenhet ar sa pass valisolerad att de lika garna kunde vara i smama rum som jag, vilket dock ar mysigt da de tenderar att spela ok musik och jag inte har min egen dator med mig.

sa jag vet inte vad mer jag borde skriva.
Jag har alltid mer inspiration nar jag ar ute och gar eller nar jag ar hemme och tanker.
Just nu ar jag dessutom distraherad av faktat att jag for forsta gangen pa hela fyra dagar kanner mig riktigt ensam. men ska nte traka ut mina kara lasare med dnegativa tankar.
Jag ska ju anda passa pa att njuta av florens medan jag ar har, och om inte annat se detta som ett ultimat test pa min traning i att tanka possitivt.
Jag ar envis och kommer att klara det bara jag anstranger mig.

Ciao belli e belle.
Ce amo!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Daremot kan jag fa en del skadeglada leenden nar jag sager att guuud vad stekta farska champinjoner ar GOTT!!!" OMG! :D Duktig flicka ^^

2009-02-10 @ 21:55:11
Postat av: Therese

Det var Sandra som skrev föregående inlägg.

Så du vet =)

2009-02-12 @ 00:44:32
URL: http://mysticlady.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0