Hit the road Jack

Japp.
Lordag morgon vid tiotiden fann jag mig plotsligt sittandes i en lite bla bil, tillsammans med tre manniskor som jag egentligen inte kanner, resandes mot ett mal som jag inte riktigt var hundra pa. ...
Skolan skulle namligen ha arrangerat en dagstur med buss till en fin stad som ligger ratt nara florens, men eftersom jag och mina kurskamrater ar inaktiva, lata manniskor och inte anmalde oss sa installdes resan.
Och tur var val det!
Istallet for att ta en buss till en stad, ga runt och titta, och sedan aka hem, hyrde vi en bil och akte runt precis vart vi ville.
Det var chickie, froggie, fashion och mamma.
Mamma B (som ar mamma for att hon ar aldst, och dessutom betalade lite mer av bilhyring och hotell an vad vi sma stackars fattiga barn gjorde) som borjade kalla mig chickie nagon gang under eftermiddagen av den enkla anledningen att jag ar yngst i gruppen. Froggie och Fashion ar S med sin grona jacka och T som alltid ser helt perfekt ut.

Hur som helst ar vi fyra ersoner som ser heeelt olika ut, men kommer valdigt bra overens. Och helgen spenderades heelt fantastiskt.
Det var som taget ur en film.
En bil, dammiga grusvagar, solglasogon och det underbara toskanska landskapet. 
Total frihet.
Massor av fotografering, talienska marknader, vinprovning i vackra hus med stora tradgardar och fantastisk utsikt.
Korta promenader i pittoreska stader och en underbar lunch i en traditionell bar.

Pa kvallen tog vi in pa ett bead and breakfast i kedjan bh-hotels.com, med en skylt i rosa neon som antydde mer om en porrlya an det lite gammelengelska hotellet det paminde om.
Rummet var varmt, sangen var skon, utsikten var underbar, och pa sondagmorgonen kunde jag ta min forsta varmdusch for veckan.
Jag stornjot.
Frukosten var underbar och trevlig nar vi alla gjorde ett tappert forsok att halla konversationen pa italienska. F, M och F lyckades forstass battre an mig och jag nojde mig med att halvlyssna och njuta av en kopp gott te med honung samt massor av da dar franska sakerna som ar svingoda men antagligen inte nyttiga pa en flack.

Resten av dagen spenderades i mer eller mindre medeltida stader, mycket affarer och med italienska konversatoner pa blandade sprak.
Vi kom tillbaka till florens vid atta pa kvallen, trotta, men glada och nojda, och fast bslutna att strunta totalt i var laxa.

Helgen totalkrachade min budjet, men det ar ok, for den var mer an underbar, och idag bjuder de pa frukost i skolan och jag snyltade till mig sa mycket att jag knappast behover kopa lunch idag.
Ett problem lost i alla fall. :)
Mina planer for veckan ar att faktiskt borja plugga, och fa ordentligt med somn varje natt. annars ar mina armar oppna

vi amo!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååååh, jag vill också! Låter ju som en megamysig helg ^^

2009-02-24 @ 11:35:39
URL: http://niduabardnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0