- ciao ciao!

Suck.
Jag har just sett VARLDENS samsta film. Jag lovar.
Jag sag den i skolan sa tack och lov kostade den mig inget, men allvarligt, den var mer mer mer an samst! Och da inte for att jag typ inte forstod vad de sa... For jag forstod vad filmen handlade om.
..Eller... att saga att filmen hade en handling ar att ge den alldeles for mycket cred samt samtidigt forolampa allt som innehaller nagorlunda struktur,
Jag kankse ar svensk, mainstream och trakig, men jag foredar filmer som faktiskt har en logisk handlingsfoljd och som knyter ihop borjan och slut.
DESUTOM sa mar jag illa och har ont i huvudet eftersom italienare tycker att om man bara oppnar ett fonster och star dar sa ar det ok att roka inomhus.
ALLA roker.
Jag lovar, nar jag kommer hem kommer det visa sig att jag ar passiv rokare och kommer ha abstinensbesvar och typ sug efter ngt som jag inte ens vet vad det ar...
suck.

Igar var en hemsk dag.
Allt var fel. Allt var morkt och jag fick helt plotsligt tillbaka alla kanslor jag trodde att jag lagt bakom mig, anger, langtan, sorg, tommhet.
Inget kunde fa mig glad och ingenting verkade vart nagot over huvud taget.
Jag spenderade dagen i skolan med att ma skit och inte kunna tanka, jag gick pa jakt efter mat vid ett-tiden men det tog tid for att det verkade sa meningslost och jag var flera ganger pa vag att ge upp.
Jag fortsatte bara av den enkla anledningen att jag inte hade nagon annanstans att ta vagen an den lagenhet som jag igar hatade.
Nar jag kom hem spederade jag hela eftermiddagen sovandes eftersom jag inte orkade eller ville gora nagot annat.
Allt var bara fruktansvart svart.
Vid tio-elvatiden tvingde jag P att ringa mig igen och han drog upp mig pa ett helt fantastiskt satt, och nu ar jag igang igen.
TACK

Idag har det varit en helt fantastisk dag i skolan.
Pa grammatiklektionern tragglade vi igenom sant som vi larde oss forra veckan, och pa dialoglektionen skulle vi praktisera det i verkliheten genom att ha ladsade konversationer och jag kunde verkligen se stackars Ls (lararinnans) hopploshet nar vi alla totalstruntade i / glomde bort allt vi kunde for bara en halvtimme sen och improviserade oss med helt horribel grammatik igenom ladsades konversationer i affarer, telefonsamtal till doktorer och varandra.
Det roliga ar att det oftast ar ganska enkelt att komma pa ratt termer och saker att saga till varandra nar man INTE ar en del av en dialog, och alla sitter och fnissar och skrattar at varandra nar vi gor fel, och at stackars L som bryter ihop over bordet i frustration eller bara skrattar at oss (pa ett mycket vanligt och uppmuntrande satt) och tillslut sitter vi bara alla och fnissar at hur dumma vi ar.
Lektionen slutade med en valdigt underhallande lek dar L skrev ett ord pa tavlan, som vi inte visste vad det betydde, sen skulle vi alla forsoka skriva en text som beskrev vad vi trodde/ fantiserade ihop at det betydde, och hon skrev ner den exakta betydelsen, sen laste hon upp alla forslag for oss och vi skulle individuellt gissa pa det vi sjalva ansag mest troligt.
Aven detta resulterade till mycket skratt, i alla fall fran Ls sida.

Till min stora forfaran upptackte jag idag efter flmen att mitt internettag har stangt for veckan och jag borjade i panik leta efter ett nytt sadant i staden.
Nu sitter jag i en frammande omgivning med frammande manniskor, ikladd halsduk, jacka och tjocktroja samt mossa (det ar kallt nar det regnar) och knapar pa den har texten medan min mage river i hunger.
Jag fortsatter sa smatt mina experiment med gronsaker, aven om pengar nu borjar bli ett litet problem, da allt har ar dyrt.
Jag tycker om att laga mat och jag sjalvlar mig ett par anvandbara recept som jag har lust att forfina nar jag kommer hem, och har rad att kopa det jag egentligen vill ha i.

Men NU mina kara vanner, ska jag styckesindela mnia foregaende inlagg samt kolla BDB.
sea ya in giovedi..

Kommentarer
Postat av: Therese

Hur dyrt är det att äta i Italien?



Det känns bra att du har P. När han gör dig på bra humör så blir jag glad. Vill inte att du ska vara nere. Jag vet själv hur det är, och det känns jättejobbigt. Vill inte att du ska lida. Vill att du ska må jättebra.

Nu är det inte så länge kvar i Florens. Så ta vara på den tid som är kvar och se till att ha roligt och var glad. För om du är glad, ja då är jag också glad.



KRAM

2009-02-18 @ 17:22:58
URL: http://mysticlady.wordpress.com
Postat av: Sandra

Sorella! Jag är hemma! Edinburgh var underbart, du och jag måste åka dit och bo på hotell när vi är rika ^^

2009-02-19 @ 10:49:02
URL: http://http://niduabardnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0