Jag klagar på våren

Tulpaner är hen högst överskattad blomma (förlåt mamma).
Jag har inget som helst emot dem, men kan inte över huvud taget förstå varför alla planterar stora, formlösa klumpar av färg över hela staden.
Ointressanta klumpar av färg dessutom, som en sladdrig blobb.

Vad värre är att min hyrestgärstförening uppenbarligen funnit att plantera vårblommande buskar vid varge port på innegården där jag bor en bra idé.
Blommorna på buskarna är vita och fina och påminner lite om hägg till utseendet men herregud vad de luktar!
Det enda i blommväg som luktat värre är rönn, som luktar utedass.
De nu omtalade blommorna luktar unket sött och vedervärdigt mystiskt och dessutom fruktansvärt starkt.
Tänk på alla allergiker!! De måste ju få mindre syrebrist och kopiösa andningsbesvär varje gång de försöker ta sig hem!
Tänk på mig! Jag måste lukta på blommorna och få kvälvningar varje gång jag försöker ta mig hem!
..och det händer ofta!

I övrigt är våren som vanligt.
Varm, äcklig, och solig.
Dödar min hud, tvingar mig i oanständiga kläder och ser till att jag måste äta glass hela tiden (något som varken min figur eller plånbok har råd med).
Däremot kan jag cykla och ha solglasögon.
Då känner jag mig alltid tuff och snyggast i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0