la terza giorna in italia....

Allvarligt.
Jag har fortfarande inte riktigt bestamt mig fòr vad jag tycker om den har resan. jag àngrar absolut inte att jag àkte, eftersom om jag INTE hade gjort det hade jag àngrat mig for resten av mitt liv.
Jag gillar skolan, och jag àlskar florens.
Jag vet inte vad jag tycker om att vara hàr dock, eftersom jag spenderar mycket tid sjàlv, och kànner mig ofta ganska ensam.
Jag ska som sagt ge det nàgra veckor. (Ganska ofta gàr jag omkring och tànker, men nu har jag i alla fall klarat mig igenom en vecka... men det har jag inte, jag har bara klarat tvà och en halv dag, det àr helt otroligt vad tiden gàr làngsamt nàr man àr sjàlv......)

Jag saknar min làgenhet och mitt hem nà sà otroligt.

Min lilla tyska àr intressant att bo med, hon kastar mat òver hela golvet och diskar med tvàl, fòr att hon inte kinde fà ut det sista diskmedlet ur flaskan. .. som tur var det min tur att laga mat igàr....

Igàr spòregnade det mer àn vanligt hàr, och jag bestàmde mig dàrfòr att gà pà en làng upptàckarfàrd i Florens. Under ett rosa parraply med glas vegas som soundtrack begav jag mig alltsà ut fòr att fà ett grepp om vart jag bor. Det àr en mycket vackr stad, och jag trivs pà de trànga gatorna mellan de vackra husen. Jag har hittat massor av saker jag vill ha, och mànga platser jag faktskt tycker om, dock inget jag kan gòra varje dag, och jag àr ràdd att jag ska dò av ensamhet hàr.
Mitt stora projekt fòr tillfàllet àr att hinna làsa bòcker, sà just nu làser jag minst hundra sidor om dagen, samtidigt som jag faktiskt fòrsòker gòra mina làxor... (àven om de inte àr nàgot annat àn làtta) Fòrmiddagarna àr ok, jag gillar som sagt skolan, men efter klockan fòr jag en stàndig kamp med tiden fòr att fà den att gà...
(Nu P, fàr jag allt igen fòr att jag klagade pà att tiden kan gà fòr fort...)

Ah well.. Jag har inte sà mycket mer att skriva an att allt flyter pà, att jag i ena sekunden trivs hàr och att jag i andra hàller pà att dò.
Att jag i ena sekunden saknar mitt liv hemma, att jag i andra inte tror att det kommer att bli bàttre dàr.... Jag àr tròtt pà att vara ensam, har jag inte haft tillràckligt av det i mitt liv? Mer àn det? Nà...

JAG SAKNAR ER!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ordnar skolan inget "lära känna varandra"-event lr nåt? Dessutom, om jag bara hittar ett flyg o ett billigt vandrarhem så kommer jag över en helg och då... då du! Då kan vi sitta på ett pittoreskt café i Florens o se svåra ut medan vi smuttar på en espresso.

2009-02-04 @ 17:58:40
Postat av: Therese

Exakt det du skriver känner jag det här i Edinburgh. Jag vill hem på en gång. Men ändå inte. Det är en fin stad och människorna är underbara, men ändå saknar jag tryggheten hemma i Sverige.



Efter de här två månaderna (för jag är ganska säker på att du kommer att klara av det) kommer du vara riktigt stolt över dig själv. Du kommer vara lycklig. Du gjorde detta. Du har tagit ett steg längre in i vuxenlivet. Jag tror på dig.



You go girl!



KRAAAM

2009-02-05 @ 03:42:38
URL: http://mysticlady.wordpress.com
Postat av: Hans

Jag saknar dig också syrran.

Men det glädjer mig att se att du har bra överlag.



PS:

Hanna, du låter så mycket som du.

Ingen är så bra på att låta så mycket "Hanna" som du. Fast det finns säkert någon bra förklaring till det. Det är en possitiv sak btw.

DS.

2009-02-05 @ 22:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0