om man går bakåt i utvecklingen, blir man mer invecklad då?

Aloha! Kära bloggläsare, trogna fans, uttråkade ungdomar, och måttligt intresserade vänner, var vänlig dela in er bland dessa kategorier eller skapa egna efter behag och fantasi.
Här är jag igen: framför min dator med nya tankar, idéer och händelser och oj oj då säger jag.
Det här var ju inte alls meningen!
Tanken med min blogg när jag ivrigen och lite väl narcissistiskt planerade den under de senaste veckorna var att den skulle vara opersonlig till den grad att det skulle vara roligt även för en främmande människa att läsa den, att den skulle focusera på mina tankar snarare än mina känslor: Att den skulle bli ett virvlande porträtt av en ytligare del av mitt liv likt en höstvind som förväntansfullt sveper iväg världen mot en vacker tid av älskad vinter, och juvlig vår. Jag skulle börja i mitten och gå kaotiskt och härligt metaforiskt frammåt.
Istället kraschade jag nog in i ett träd som var trött på alla stormar och mitt liv tog en kraftig högergir, och lite haltande fortsätter jag framåt, och åt ett helt annat håll än planerat.
Ändå är jag possitiv.
Kraschen med det trötta trädet var nog bra för oss båda och för mig kan det inte vara annat än ett steg i rätt riktning.

Så frukta ej, mina kära bloggläsare, trogna fans, uttråkade ungdomar, måttligt intresserade vänner och övriga kategorier: jag kommer att fortsätta mina fantastiska utläggningar, fantasifulla utsagor, fashionabla upprepningar, fashinerande upptäkter, fängslande uppdateringar, förtjusande uttryck, och mina frenetiska utsprut av metaforer.
Bara med en mer personlig tuch.

Jag gillar min blogg.
Speciellt designen.
Min förra design var svart, grå och grön, och inget illa ment om det, det var lite matrix och cool, men för mig kändes det källaraktigt, som om jag satt i ett mörkt rum och skrev. Jag var ute efter något ljusare, mer stilrent, som ett kontor, och jag hittade det här:
ute i det fria, bland orangutanger  och exotiska frukter känner jag mig som en blandning av Sarah Harding, Allan Grant och Rambo.
Sarah och Allan för att de är de två coola biologerna jag kan komma på.
Nog för att Allan är paleontolog och Sarah jobbar på savannen, men jag ska bli en häftig biolog. ..marinbiolog. eller? vem vet något om framtiden anyway. (och även om jurassic park är fantastiskt i både film- och bokform och dinosaurier alltid har varit ett stort intresse så vill jag hellst inte ha veloceraptorer i min värld. De är allt för farliga för det.)
Och inte för att jag sett en enda Rambofilm, men jag har sett trailern till fyran, och jag klär mig gärna i bad-ass-bandana (efterssom jag bara är människa) och smyger runt bland träden i min blogg.. och jag vet inte riktigt vad Rambo gör, men jag är i alla fall tuff och osedd som en djungelninja. :ninja:

Sen får bloggen mig att tänka på att vara miljömedveten.
Dels för  att jag tänker mycket på vad jag ska skriva när jag cyklar och att cykla är bra för miljön, och dels för att färgerna får mig att tänka på skogar och klimatet.... nu när jag... eeeh... slösar el på att skriva relativt onödiga texter.

I alla fall, så är jag fortfarande hyper och lycklig idag.
Jag var på stan med Stella Sorella och hade jättemys.
Vi var på café på flanör och när jag står i kassan och beställer te frågar servitrisen: ekologiskt eller inte ekologiskt?
Va? - tyckte jag.
Ekologiskt eller inte ekologiskt te? frågar hon igen.
Ekologiskt!! säger jag med ett alldeles för stort leende och drack sedan mitt ekologiska te med stor lycka och en macka med fetaost och avocadoröra.
Sen har vi kritiserat dagens mode, köpt en klänning till mig och handkräm till henne, spännande nog på ca fem och en halv timme på stan ^^ (inklusive fika)
Sen tränade jag, åt mat och kollapsade framför soffan med CSI vs Arkiv X = Fringe.
Sött och bra och jag njuter av den vetenskapsteoretiska kicken och de övernaturliga vibbarna blandat med de härliga karaktärerna. mycket mys.

= min dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0