böcker, bloggar och annat tråk på f

Sitter i mitt rum en vanlig måndagsdag och känner så otroligt mycket.
Jag har just läst ut min bok och är tom, tom tom tom efter att bara ha kunnat gå in i en annan värld när jag vill.
Gå i in i en värld som gjort mig så arg att jag kokade, så ledsen och medlidsam så jag nästan grät och så lycklig att känslan är för stor för min kropp.
och nu är den slut.
Jag kan gå tillbaka, men det är inte nytt. Det är långt till bibiloteket men om ca två timmar får jag nästa.
Och sista.
Sista av sex underbara böcker och nära och kära vänner.

jag sörjer som alltid mina böcker alldeles för mycket.
 Jag har fördrivit den tomma tiden med att läsa lite andra bloggar och speciellt en som jag älskar.
Det är en kompis kompis och jag tvivlar på att hon vet något om mig, och hennes liv angår inte mig men hon skriver så bra och så starkt att jag nästan tappar andan. 
 Idag läste jag om studenten och gymnasiet och jag blev nostalgisk och lite ledsen.
Tänkte sen att vad har jag att se tillbaka på?
egentligen.
Kompisar: ja, Fester: nej. Lycka och kamratskap: Ja, stundvis och väldigt stark.
Deppresion: ja, Sorg: ja. Smärta: ja
De fina och underbara: ja, många fina och många underbara.

Vad har jag nu? och vad har jag att se fram emot?
jag vet inte.

Jag tror jag börjar hitta hem och bli tillfreds. Även med att vara ensam.
Vilka mina vänner är och vilka som kommer att bli det och stanna kvar vet jag inte än, men det gör inte så mycket.
Jag har börjat njuta av det som är nu.
I fredags var jag arg och ledsen över fest och sprit och att jag aldrig kommer att tycka om eller ta del av det.
Insåg att jag aldrig kommer att vara en del.
Av er, av alla.
Insåg också att det är jag, och jag kommer aldrig att bli annat.
Så böcker och te, film och tv på fredagar, och ni är välkomna till mig och mysa, med mig att mysa, och jag uppskattar ert sällskap.
Fika på tisdagar och djupa, absurda, seriösa, oseriösa, vetenskapliga, teoretiska, mysiga, hetsiga, förtoendeframallande, ytliga, intressanta, och roliga diskussioner när vi ses, laga mat, ta promenader, eller bara umgås.
men jag är trött på att dansa nykter, trött på att vara ensam i natten, i väntan på att gå hem, trött på illusionen av att ha kul, och upptäcka att jag inte vet om jag har det.
Nu vill jag vara på riktigt. och mig själv

Kommentarer
Postat av: my

Att vara hemma med en film och en kopp te är mysigare att gå på vilda fester. Jag håller helt med dig faktiskt.

2008-11-17 @ 23:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0