teorin om den stora smällen och andra småsaker (som att eta myrer)

Jag har blivit kär igen.
Kär och underbart kär i en ny serie jag tänkte tipsa er alla kära bloggläsare om:
The Big Bang Theory.
Nördhumor på högsta nivå och en serie om totalt missanpassade människor som livar, spelar x-box och har skyhöga IQn. Helt underbart och bör tittas på.

Sen har också mycket hänt sedan jag skrev sist, lite för mycket för att ta upp allt, trots att jag börjat massa inlägg, men sedan inte orkat. helt enkelt.
Jag har suttit mycket i puffs soffa och tittat på BBT och lagat mat i hans kök, och levt ett allför fint liv för mig.
Massor och sällskap och kramar i en tid där jag anser att jag borde vara ensam och lära mig att vara det. typ.

Julen passerade relativt obemärkt för mig i år.
Precis när jag byggt upp min julstämning och var lycklig över livet krossades mitt hjätra totalt och jag led konstant i två veckor typ. Ingen julstämning där utan snarare insamling av själen och försök att överleva dagen och alla tankar och känslor.
Men det gjorde jag, och nu tycker jag nästan att det är skönt faktiskt.
Att få börja ett nytt liv själv.
Och verkligen börja med nya lägenheten, italien och universitet hit och dit.
Vilket jävla år 2009 kommer att bli då.
Första året med ett eget liv och lite självkänsla kanske?

I alla fall så var det bockbygge och julfest med NF, och lite jobb och pengar och pepparkaksbak och mys och livet började komma tillbaka till en annka då jag råkade få en fin förkylning i julkapp och deckade i min säng med kopiösa mängder snor och en huvudvärk som sällskap.
tittade på fantasia och arkiv X när jag orkade vara vaken.

Men julafton var ändå underbar.
Jag och pappa tog vår traditioniella promenad genom ett vackert snölandskap och städade sedan huset för att mamma jag han och farmor sedan skulle kunna ha en mysig jul.
Och det hade vi. Verkligen.
Vi kollade på Kalle Anka och farmor undrade om det alltid brukade vara så här långt, medan jag njöt av tradition.
Sen fikade vi och fick julklappar och jag blev överlycklig över en låda shampoo och ett duschdrapperi (och lite annat).

Vi åt och vi pratade och farmor åket hem och jag blev spöad i poker av båda mina föräldrar och sen så blev vi alla förvirrade när jag räknade poängen på alfapet.
Men mysigt som fan var det.

sen mer jobb och mer Puff och livet leker för en annka.

Hon har kommit över sitt brustna hjärta, sitt mentala tillstånd, och är nöjd och nyfiken på livet.

Och nu ska hon försöka packa. Fas det är så jävla tråkigt!!!
(eller ska hon se om wristcutters - a love story på Hs externa?
som är fin, och i henes stil)

Och mysa över det underbara fikat med Hs föräldrar i förrgår när hon var där för att hämta kläder till H. Jag älskar dem verkligen allihopa. Både H och hennes familj.
Och snart ska jag dit. Till skottlad, Edingburh och H, och vi ska leka livet tillsammans i en vecka, och jag ska ha ett eget hem, och lämna min gamla trygghet bkom mig (läskigt som fan).

Men jag är possitiv.
shit
possitiv

Kommentarer
Postat av: Therese

Du glömmer väl inte bort att du ska hälsa på mig också när du är i Edinburgh? :(

2008-12-29 @ 22:58:25
URL: http://mysticlady.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0